Nummererede sorte striber sælges

Her kan du bytte, sælge og købe tofarvede relaterede ting. Det anbefales, at navn, adresse, kontooplysninger m.m. udveksles via e-mail, da det ikke er til vide om der er uærlige "gæster", som læser med i disse opslag
Besvar
Jørgen Kristensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør nov 19, 2016 4:16 pm

Nummererede sorte striber sælges

Indlæg af Jørgen Kristensen » søn apr 02, 2017 7:42 pm

Opsætning af pladning - sorte striber med numre

I forbindelse med opsætning af pladninger af blandt andet de tofarvede anvender mange filatelister de sorte kartonplancher med klare stribelommer. Ofte kan det dog været et problem i starten af opsætning af et tryk, at finde den helt præcise placering til et givent mærke. Ofte vil du været nød til at flytte lidt rundt på mærkerne for at få dem deres rigtige plads.

Med et sæt nummerstriber sat op på hver sin karton planche har du nemt overblik over placeringen af position 1-100 og 101-200. Herunder ses dels et sæt striber i løs vægt og dels et sæt monteret på 2 plancher.
SorteStriberUdenMærker.jpg
SorteStriberMedMærker.png
I dette 1. oplag har trykkeren desværre overset en smal hvid streg forneden til venstre på striben med numrene 91-100. Denne streg kan du enten dække med sort tusch eller skære/klippe væk. Striben vil ikke være at finde i 2. oplag.

1 sæt striber som vist ovenfor koster kr. 15,-.

Ved køb at 5 sæt gives 10 % rabat og ved køb af 10 sæt gives 20 % rabat.

Pris eksempler:
Antal sæt Pris pr. sæt
1 til 4 15,00
5 til 9 13,50
10 + 12,00
Forsendelse er for købers regning.

Bestilling via e-mail til Jørgen Kristensen (basse@pc.dk) med angivelse af antal, samt navn og adresse.

Med venlig hilsen

Jørgen

Kurt Sørensen
Indlæg: 386
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Nummererede sorte striber sælges

Indlæg af Kurt Sørensen » søn apr 02, 2017 9:33 pm

Hej Jørgen

Hvad er det for nogle plancher med huller, der kan have plads til 10 mærker pr. række :?:

De bedste hilsner

Kurt Sørensen

Thomas Løjmann
Indlæg: 194
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 7:17 am
Geografisk sted: Avrillé, France
Kontakt:

Re: Nummererede sorte striber sælges

Indlæg af Thomas Løjmann » søn apr 02, 2017 9:35 pm

Hej Kurt,

Det er nogle som Leif Hansen fra den tofarvet gruppe i Viby, har fået lavet i samarbejde med http://in-po.dk/ - som sælger dem.
De er super godt til opsætning af tofarvet pladninger :)

/Løjmann

Brugeravatar
Tom Poulsen
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors okt 20, 2016 8:53 am

Re: Nummererede sorte striber sælges

Indlæg af Tom Poulsen » søn apr 02, 2017 10:54 pm

Hej Kurt

Forretningen "Samleren", http://www.album.dk, forhandler også plancherne, men jeg kan ikke erindre prisen.

De bedste hilsner

Tom

Kurt Sørensen
Indlæg: 386
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Opbevaring af mærker.

Indlæg af Kurt Sørensen » man apr 03, 2017 10:54 am

Tak til Thomas og Tom for hurtig respons :!:
Hvad skulle jeg/vi gøre for at hjælpe hinanden uden dette fantastiske samlingspunkt for os tofarvede nørder :oops:

Først samlede jeg mine mærker i store indstiksbøger, men det bevirkede at jeg skulle bruge meget af min tid på at omplacere mærker i takt med at samlingen af tryk- og positionsbestemte mærker blev større.

Da jeg blev træt af alt det flytteri, lavede jeg nogle æsker med låg af 2 mm hårdt karton og betrak dem ud- og indvendigt med matsort selvklæbende folie, desuden lavede jeg faneblade med tekst i "rigtige og passende" farver og købte en hulens masse A6 indstikskort, så nu kan jeg "udvide" butikken i begge retninger uden at skulle flytte ret meget rundt på mærkerne.

Indtil jeg får samlet nogle flere tryk- og positionsbestemte mærker, så helarksplancherne ikke vil alt se for tomme ud, vælger jeg dog at fortsætte med mit hjemmelavede kartotekssystem.

På samme måde opbevarer jeg uplacerede mærker med OM, OF, RM og RF mv., men som sagt, mange tak for jeres nyttige oplysninger som jeg helt sikkert vil gøre brug af på et senere tidspunkt.



De bedste hilsner

Kurt Sørensen
Vedhæftede filer
Opbevaring 1.JPG
Opbevaring 2.JPG
Opbevaring 3.JPG

Besvar

Tilbage til "Opslagstavlen - Bytte, køb og salg"