4ø 30-32 B39-B40

Besvar
Brian Johansen
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn maj 08, 2016 10:23 pm

4ø 30-32 B39-B40

Indlæg af Brian Johansen » tors apr 27, 2017 9:24 pm

vedhæftet 35.139-35.140

pos B39 med stor spies foroven, nogen der ved om den er konstant?

jeg er ikke ret meget inde i 4øres, mine øjne vil have det til at være tryk 30, det logiske ud fra stemplet er tryk 32.
P4270717.JPG

Kurt Sørensen
Indlæg: 387
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 4ø 30-32 B39-B40

Indlæg af Kurt Sørensen » tors jul 06, 2017 2:14 pm

Hej Brian

Jeg skal ikke kloge mig på hvilket tryk du viser, men eftersom første kendte afstempling er d. 21. 2. 84, kan mærket vel sagtens være tryk 30.

På dit spørgsmål vedr. om spiesen er konstant, så tror jeg det ikke, men det kan andre måske svare på.

I Bent Møllers samling har T30pB39 en bule i ydre ovallinje i venstre side lidt under D i Danmark, prøv om du kan se bulen på dit flotte parstykke, jeg har lidt svær ved at se om den er der på dit mærke.

PS: Næste gang du lægger et billede ud, så prøv at fjeren alt det omkringliggende, så kun mærket står tilbage, for så bliver det tilsvarende større ude på skærmene i de små studererværelser rundt omkring :D

Mvh

Kurt Sørensen
Vedhæftede filer
Udsnit af RF 35.139 T30 fra Bent Møllers samling med ovalbule i VNV.
Udsnit af RF 35.139 T30 fra Bent Møllers samling med ovalbule i VNV.

Brian Johansen
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn maj 08, 2016 10:23 pm

Re: 4ø 30-32 B39-B40

Indlæg af Brian Johansen » tors jul 06, 2017 10:09 pm

Hej Kurt Sørensen

jamen så vil jeg da lære dig en ny ting.
klik på billedet og det kommer frem større - det vidste du nok, hold derefter CTRL tasten nede og zoom med dit "mouse wheel", så kan du zoome ind på billedet.
du kan zoome 500% (i hvert fald på min computer) og det er rigeligt til at se alt der ikke er dækket af stempel (hvis opløsningen er god nok) hvis du sidder på en bærbar, så er du i udgangspunktet selvfølgelig dårligere stillet.

de billeder jeg lægger op er i ret høj opløsning
man kan jo f.eks ikke zoome på dit billede uden det bliver sløret, og det er fordi det er dårlig opløsning.. så vil jeg faktisk hellere have sort kant?

P.S jeg skriver faktisk i titlen 4ø30-32, dvs at jeg mener det kan være tryk 30, 31 eller 32. og jeg må have været ret sikker på positionen da jeg skrev indlægget.

det er ikke vigtigt om det er tryk 30 eller 32, det er vigtigt at vide om andre kender til Spiesen, hvornår den opstår, og hvor længe.

Kurt Sørensen
Indlæg: 387
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 4ø 30-32 B39-B40

Indlæg af Kurt Sørensen » fre jul 07, 2017 5:35 pm

Hej Brian

Rigtig mange tak for dit belærende svar.

Naturligvis bliver mit billede sløret når du forstørrer det, hvilket skyldes at mærket er et skærmdump fra Bent Møllers samling hvor opløsningen ikke er bedre, og desværre, jeg har kun en iMac 27", så den fine finesse med Ctrl-tasten du underholder mig med, kan jeg desværre ikke anvende.

Nu ved jeg ikke rigtigt hvad man skal bruge en stor sort kant til, men hvis du hellere vil vise den end et billede i lav opløsning, der trods alt viser en "ukendt" bule, blander jeg mig selvfølgelig helt udenom. Så vil jeg da håbe at andre får glæde af oplysningen, for så vil mit venlige svar på dit indlæg ikke være helt spildt.

Nu gik svaret også mere på den omtalte ovalbule i Bent Møllers samling, men det lader ikke til at du synes den spiller noget rolle for bestemmelsen af det tryk, du ellers var lidt usikker på i dit indlæg, så undskyld at jeg misforstod dig.


De bedste sommerhilsner :D

Kurt Sørensen

Besvar

Tilbage til "4 øre"