Motorveje i 8 øre tryk 42 – en udfordring!

Besvar
Thomas Løjmann
Indlæg: 194
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 7:17 am
Geografisk sted: Avrillé, France
Kontakt:

Motorveje i 8 øre tryk 42 – en udfordring!

Indlæg af Thomas Løjmann » søn feb 12, 2017 2:17 pm

De såkaldte motorveje, som bla. beskrives i dette indlæg viewtopic.php?f=103&t=133, er ofte til at spotte med det blotte øje i 8 øre tryk 34-41. Men i tryk 42 er ovalerne så slidte, at de kan være svære at se, selv med lup!

Forleden aften gennemgik Svend Aage, Leif Vernersen og jeg selv en række positioner i tryk 42, for at se om de er eller ikke er motorveje, da antallet af noteret motorveje i tr. 42 ikke er i et antal der er tæt på de andre tryk.
Der foreligger derfor et stykke arbejde, med at få set på en masse tryk 42 mærker, for at identificerer og få bekræftet alle motorvejspositionerne.

Udfordringen med motorveje i tryk 42 er, at ovalklichéerne er slidte og derfor er motorvejen i en given position somme tider ikke til at tage fejl af, og andre gange kan man blive i tvivl.
Da vi 3 sad samlet forleden og gennemgik vores tryk 42 materiale, blev denne udfordring meget tydelig. Mærker som i én pladning var en klar motorvej, var lige så klart ’ikke en motorvej’ i en andens, trods position og tryk var ganske korrekt.

Det fordre et nærmere studie af en masse mærker i tryk 42, for at sikre at alle motorveje findes og registreres. Og det kræver, en hel del mærker i samme position til sammenligning og verificering. Et arbejde som kommer til at være over længere tid og som vil blive gjort nemmere, hvis andre samlere scanner og deler mærker fra 8 øre tr. 42, der har/måske har motorvej samt positioner der i dag er registreret som en motorvej. Jeg vil opfordre alle med relevant materiale, til at ligge det her på hjemmesiden i god kvalitet. Har man ikke en scanner, er man også velkommen til at sende materialet til mig, så vil jeg scanne det og returnerer mærker igen til afsender.

Det må derfor forventes, at registrering af motorveje specielt i 8 øre tryk 42 vil ændre sig løbende i forhold til det nuværende kendte, samt at man i netop tryk 42 ikke altid kan se en motorvej klart og tydeligt.

Med venlig hilsen,

/Løjmann

Kurt Sørensen
Indlæg: 419
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Motorveje i 8 øre tryk 42 – en udfordring!

Indlæg af Kurt Sørensen » man feb 13, 2017 9:45 am

Du skriver "var lige så klart ’ikke en motorvej’"
Skal vi ikke for nemhedsskyld bare kalde dem for "markveje" :-)

MVH

Kurt Sørensen / 86 800 800

Besvar

Tilbage til "8 øre"