25ø4 pos. 9 er ikke OF65 men OF10, sandsynligvis

Besvar
LarsVilhelmHansen
Indlæg: 152
Tilmeldt: tors dec 29, 2016 2:44 pm

25ø4 pos. 9 er ikke OF65 men OF10, sandsynligvis

Indlæg af LarsVilhelmHansen » fre feb 20, 2009 1:00 am

Lige siden vi fandt "Hansens Mågeklat" OF 65 har det undret mig, at den ikke var at finde i tryk 4 hvor OF 65 var registreret i position 9.
Altså OF 65 uden mågeklat, hvilket virkede underligt når den nu var konstant i de andre tryk.
Tilfældet var med mig og jeg erhvervede mig 4 mærker på qxl, og et af dem viste sig, at være 25ø4 pos. 9, med rammefejl 28.9.
Jeg fik således lejlighed til at studere mærket in natura og undrede mig straks over de mange store brud i ovalranden omkring K og nedenfor.

Det lignede ikke OF65 og da jeg studerede placeringen af bruddene i ovalranden under Postfrim, gik det op for mig, at bruddene ikke var placeret nøjagtigt som OF65. Jeg var forvirret!!!!!!!

Jeg kontaktede Lasse, som kom med følgende kommentar:

"Du har fuldstændig ret i Lars, at placeringen af de små brud ikke helt passer, og - efter en del søgen - føler jeg mig nu sikker på, at 25ø4 pos. 9 er en OF.10 og at mågeklatten ikke findes i 25ø4."

Jeg tror Lasse har ret, for bruddene i ovalranden under Postfrim og bruddet over A, passer fint til OF10, omend de mange brud over K og nedenfor stadig er lidt mærkelige.

Iøvrigt er det pudsigt, at kronebøjlen nr. 2 fra højre er udfyldt, hvilket Lasse også har kommenteret:

"I øvrigt interessant med den delvist udfyldte 4. kronebøjle (fra venstre). Det synes at være nogenlunde konstant på visse klicheer og lugter således lidt af en matricetype. Ved en hurtig gennemgang fandt jeg det iI tryk 1 på ca. 9 klicheer, men i tryk 13 på omkring 20.
Måske noget som burde dyrkes lidt mere"

Dette bør være opfordringen til at kortlægge kronebøjlen - ???

Tusind tak, til Lasse Nielsen for kommentarer og hjælp til at knække denne nød.

Mange hilsner

Lars Vilhelm Hansen

25ore4_009
25ore4_009
25ore4_009.jpg (35.59 KiB) Vist 2297 gange

Besvar

Tilbage til "25 øre"