100 øre tryk? med omvendt ramme

Besvar
Ikke-oprettet bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: søn jun 10, 2018 10:59 pm

100 øre tryk? med omvendt ramme

Indlæg af Ikke-oprettet bruger » søn okt 14, 2007 2:00 am

af Ole Michaelsen

Hej

Jo - der er liv i de to-farvede her i Nordjylland.
Jeg roder lidt med det her i Brønderslev (9700) Frimærkeklub.
Jeg sad netop og funderede over det vedhæftede mærke - hvor kunne jeg få hjælp til at få bekræftet min mistanke ? - derfor søgte jeg ind på jeres hjemmeside.

Jeg formoder det er den isolerede omvendte ramme fra 8. tryk pos. 51 (gul farvestreg under 100). Men det her mærke er hvd.grp. 5, rm.matrice type A. Er det så i stedet den isolerede fra 6. tr. pos 5 ??

Med venlig hilsen
Ole Michaelsen
100ore-omv-rm
100ore-omv-rm
100ore-omv-rm.jpg (111.17 KiB) Vist 4989 gange

Henning Bonde
Indlæg: 51
Tilmeldt: fre maj 19, 2017 8:45 am

Re: 100 øre tryk? med omvendt ramme

Indlæg af Henning Bonde » man okt 15, 2007 2:00 am

Hej Ole

Jeg gør lidt i de andre værdier, men er dog mest optaget af 4 og 8 øre. Det passer med den første række i arket, men den lange farvestreg for neden er meget længere end tilsvarende for nr. 51 i 8. tryk. Når det yderligere er 5A er der jo ikke jå mange muligheder tilbage. Jeg mener selv, at der er tale om nr. 2 (31.99) i tryk 7, og mærket har da også en lille farvestreg mellem ydre og indre rammelinie til venstre i nord - helt på samme plads, som lasse Nielsen angiver i bind V s 1560. Ovalen ser da også ud til at være ret lys orangegul, hvis ellers scanningens farver står til troende. Nr. 5 samme tryk kunne også være en mulighed, men mærket har ikke antydning af den karakteristiske rammefejl mellen de to nedre rammelinier. Jeg mener ikke, der kan være tvivl om trykket, da rammetrykket fremstår skarpt, som det også skal. 6. tryk er dog også skarpt, men her er ovalen noget mørkere.

Mærket med isoleret ramme i 6. tryk kendes på de tykke, ydre rammelinier i nord og vest. Det har dit mærke desværre ikke, hvor de ydre rammer er lige tykke i vest og øst. Men fortvivl ikke, du er nok heldig en anden gang.

m. tofarvet hilsen her fra Århus

Henning Bonde

Bernd Stein
Indlæg: 875
Tilmeldt: man nov 28, 2016 8:12 pm

Re: 100 øre tryk? med omvendt ramme

Indlæg af Bernd Stein » man okt 15, 2007 2:00 am

Hej Ole,

Please see indlæg "En 100 øre med spies i nord og syd, tryk ? 05.12.2006"
It's about the same stamp as yours.

Mange hilsener! Bernd Stein

viewtopic.php?f=20&t=516, Øverste linie.

Besvar

Tilbage til "Serie 17 - 51 omvendt serien"