3 øre parstykke - men hvilket?

Besvar
Ole Hansen
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 6:32 pm

3 øre parstykke - men hvilket?

Indlæg af Ole Hansen » man mar 26, 2007 2:00 am

Hej Bernd
Jeg har her et parstykke der er ustemplet , i det ene mærke kan du se at der er samme ovalfejl, men har også OM1 og RM5A og en lille prik mellem oval og ovallinie i syd lige under M i postfrim. Det andet mærke har et brud på oval linien i øst under midten samt en lille flad bule midt på i øst, har også imellem oval og ovallinie i nord over M i Danmark en grå prik er muligvis RM.5d, men er ikke sikker, samtidig syntes jeg at de øverste rammelinier er lidt sløret, vandmærkerne er VM.2 og er placeret når man kigger fra forsiden tæt på bunden i højre side er lige inde og tangere det næste mærke, håber det er lidt hjælp, jeg kan ikke få det parstykke til at passe nogle steder LN. bøger, jeg har haft det fremme mange gange og så lagt det væk igen uden resultat, det er somme tider det hjælper at gemme det væk lidt, så falder det som regel på plads når kigger på det igen, men ikke det her, fortsat god dag.
MVH.
Ole Hansen

Hej Bernd
Jeg kom lige til at kigge på parstykket igen, det brud der er på ovallinien under midten i øst kan det ikke være OM2? og hvis det højre mærke har RM5d og med den slørede øverste rammelinie så må det være pos. 1-10 i tryk 16 el. 17, der er mange gråzoner, så vil mit bud være pos 3og4 da de har RM5a og RM5d sammenhængende, hvis nogen kan give mig ret i det så har jeg da lært en lille smule siden jeg har fået LN. bøger, på forhånd tak.
mvh
Ole Hansen
scan0004-OH
scan0004-OH
scan0004-OH.jpg (157.16 KiB) Vist 4034 gange

Bernd Stein
Indlæg: 875
Tilmeldt: man nov 28, 2016 8:12 pm

Re: 3 øre parstykke - men hvilket?

Indlæg af Bernd Stein » tirs mar 27, 2007 2:00 am

Hej Ole,
Thank you for the fine presentation and analysis of your 3 øre - pair. I think you are right with the plating 3ø17 position 3-4, the left stamp with RM.5A, OF in R of DANMARK plus OM.1 (which I had overlooked at my stamps! - see 14.01.2007) and the right stamp with RM.5D,OM.2 and the coloured dot above M of DANMARK - which probably is another yet unknown OF (has to be proved!).
Mange hilsener! Bernd

Besvar

Tilbage til "3 øre"