8 øre drilsk 3 stribe

Besvar
Thomas Løjmann
Indlæg: 194
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 7:17 am
Geografisk sted: Avrillé, France
Kontakt:

8 øre drilsk 3 stribe

Indlæg af Thomas Løjmann » fre mar 11, 2016 1:00 am

Hej alle,

Har denne 3-stribe, som har drillet mig rigtig længe. Den er takket med K1, og det er række 1-4.
De (eventuelle) rammefejl den har, syntes jeg ikke at kunne finde…

Nogle der tør komme med et bud?
8ore-drilsk-3-stribe.jpg
8ore-drilsk-3-stribe.jpg (187.68 KiB) Vist 6743 gange
/Løjmann

MichaelLercheNielsen
Indlæg: 54
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 3:59 pm

Re: 8 øre drilsk 3 stribe

Indlæg af MichaelLercheNielsen » søn apr 10, 2016 2:00 am

Hej Thomas,

Jo den er klart takket KI 1.-3. række (ses måske lettest på kombinationen af tyk-tynd-tyk tak forneden mellem 2. og 3. række). Højre mærke synes at være rm 4A - ses foruden pletten mellem Y og I-rml i VNV på den murstenslignende midtfjer i NØ (rm 4K har lignende).

Selvom du sikkert bider hovedet af mig, forekommer 97 omv A21-23 (og med beskrevne rammefejl på A23) at være eneste mulighed. Jeg er derimod i tvivl om trykbestemmelsen, da farver og slitage er atypiske (?). -Michael LN

Thomas Løjmann
Indlæg: 194
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 7:17 am
Geografisk sted: Avrillé, France
Kontakt:

Re: 8 øre drilsk 3 stribe

Indlæg af Thomas Løjmann » tirs apr 26, 2016 2:00 am

Hej Michael


Tak for dit feedback. Det var samme positioner vi havde i tankerne, men vi kunne ikke få kassen til at stemme, men ved yderlige studie af det første mærke, fik vi løst gåden.

Du har helt ret i at det er A21-23, og trykket er tryk 40. Det første mærke, skal have OF 5.60, men den er svær at se. Pletten under P er væk og der er ikke brud under I. Dog har den OF også et 3 kendetegn, som Bent i sin tid beskrev men som ikke er taget med hos Lasse. Og den fejl, har mærket. Det er farveløs plet i ovalbåndet over E i ØRE. Det er knap så tydelige på dette mærke som på tidligere tryk (se evt. kartonserien), men pletten er der.

OF 5.60 bør tegnes om, så den også indeholder det kendetegn. Og så skal vi have tilføjet nogle noter om til/fra i forhold til plet under P samt brud under I. Jeg har ikke set alt mit materiale igennem endnu for det, så det vil jeg undlade at kloge mig på nu her.

/Løjmann

Besvar

Tilbage til "Serie 21 - 97 omvendt serien"