8ø121 - Nysted

Besvar
Ikke-oprettet bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: søn jun 10, 2018 10:59 pm

8ø121 - Nysted

Indlæg af Ikke-oprettet bruger » tors jan 31, 2008 1:00 am

af John Eiberg

hej igen

jeg fandt fornylig denne i en samling jeg købte
vandmærket er vm III altså 121.tryk
jeg er bare lidt i tvivl med stemplet 21/9 NYSTED det ligger på lolland
alle andre eksemplarer af dette mærke jeg har set er stemplet på fyn og jylland

er det en efterstempling eller hvad??

Mvh

John Eiberg

8ore121_nysted
8ore121_nysted
8ore121_nysted.jpg (111.23 KiB) Vist 4401 gange

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Velkommen igen!
Lasse Nielsen: Danmarks Tofarvede Frimærker 1870-1905, Bind IV, side 1014 anfører Nysted som kendt afstemplingssted for tryk 121. Andre kan måske supplere med yderligere kommentarer til mærket?

Dejligt fund under alle omstændigheder - tillykke med det.

MVH Lars V. Hansen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hej
ja det er et godt fund, er jeg forkert på den når jeg siger den har farveløs plet i posthornet,det kan jo godt passe med den udtværede nord rammelinie, da den er placeret som nr. 4 og 9 i A ark?
mvh
Ole Hansen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tillykke med fundet, men det er ikke plet i posthorn, men blot svage eller helt manglende skraveringsstreger.
Venlig hilsen Niels Hjersing

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er et scan af OF 11.1 "plet i posthorn".
Dog ikke fra tryk 121 men fra 120 så vidt jeg ved.

MVH Lars V. Hansen

8ore120_posthorn
8ore120_posthorn
8ore120_posthorn.jpg (43.46 KiB) Vist 4401 gange

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak for de mange besvarelser
og jo jeg havde svært ved at få hænderne ned etfer at have fundet den
det med Bind IV, side 1014 havde jeg simpelthen overset da jeg kom hjem og gik mine bøger igennem
kunne dog godt se det med den udtværede øverste rammelinie og tænkte at den derfor måtte være fra øverste række
Vandmærket er iøvrigt klokkeklart og sidder lige i midten

mvh
John Eiberg

Besvar

Tilbage til "Serie 30 - 1902 serien"