Efterlysning af "tofarvede" i sydvest Jylland og 3 øre uden A

Besvar
Orla Albrektsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: man jan 16, 2017 5:16 pm

Efterlysning af "tofarvede" i sydvest Jylland og 3 øre uden A

Indlæg af Orla Albrektsen » man jan 12, 2009 1:00 am

Hej Michael.

Jeg skriver til dig, da jeg på hjemmesiden "tofarvet.dk" kan se, at du er med gruppen omkring Danmarks tofarvede frimærker. Jeg er medlem af frimærkeklubben SydVest i Esbjerg og samler Danmark stemlet med særlig interesse for Danmarks tofarvede øremærker. Jeg er ret allene i klubben med min interesse for de tofarvede, og kunne derfor godt tænke mig at få kontakt til andre samlere af tofarvede i Jylland. Jeg er klar over, at der er bedre muligheder i København for at dyrke interessen for tofarvede, og seminaret i denne weekend i Slagelse er jeg for sent blevet opmærksom på.

Jeg har fundet et mærke med en fejl, som ikke er beskrevet i AFA katalogerne. Det drejer sig om Danmarks tofarvede 3 øre 3. tryk med omvendt tyk ramme og med fejlen "uden første A i Danmark". Jeg er interesseret i at vide, om der kendes tilsvarende eksemplarer.

Med venlig hilsen
Orla Albrektsen

3ore3_of1-38-ukendt
3ore3_of1-38-ukendt
3ore3_of1-38-ukendt.jpg (160.95 KiB) Vist 4596 gange

MichaelLercheNielsen
Indlæg: 54
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 3:59 pm

Re: Efterlysning af "tofarvede" i sydvest Jylland og 3 øre uden A

Indlæg af MichaelLercheNielsen » ons jan 14, 2009 1:00 am

Kære Orla!

Det er synd du kom en postgang for sent til seminaret, men der burde komme en ny mulighed næste år. Seminaret har hjuplet mange til at komme videre med deres samleri, og flere af vores eksperter er startet på seminarerne som nybegyndere.

Jeg er ret overbevist om, at din ovalfejl er en markant, men tilfældig farveklat, dvs noget smuds der har sat sig fast på trykklicheen eller farvevalsen under trykningen og som er forsvundet igen med det samme.

Jeg synes dog klart du bør sende dit spørgsmål og skanningen ind til den tofarvede hjemmeside, så du kan vise den frem og samtidig få andre af de tofarvede i tale. Jeg har ikke selv arbejdet med 3 øre.

Held og lykke med det

Michael

LarsVilhelmHansen
Indlæg: 152
Tilmeldt: tors dec 29, 2016 2:44 pm

Re: Efterlysning af "tofarvede" i sydvest Jylland og 3 øre uden A

Indlæg af LarsVilhelmHansen » fre jan 16, 2009 1:00 am

Hej Michael og Orla!
Jeg fandt lige et indlæg om OF 2.38 som ligner 1.38 men er fra ovalserie 2 og ikke fra ovalserie 1 som Orlas mærke tilhører.

3 øre tryk 21 OF.2.38 er fundet i position 12 !?

For mig et se, er klatten der skjuler det første A i Danmark noget større på Orlas mærke, noget større endt det der er vist for 2. ovalserie, men det kan næppe bruges til det helt store da der er tale om to ovalserier.

OF1.38 er umiddelbart ikke registreret i Lasse Nielsens bog, men derfor kan den jo godt findes.

MVH Lars V. Hansen

Brugeravatar
Søren Kavin
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 7:43 am

Re: Efterlysning af "tofarvede" i sydvest Jylland og 3 øre uden A

Indlæg af Søren Kavin » lør jan 17, 2009 1:00 am

Hej Orla

Jeg er selv bosiddende i Grindsted, og er ved at lave et ”mini” tofarvet møde i kluppen for alle tofarvede samlere i Syddanmark med en lille tofarvet auktion.

Du kan sende en mail til Lars V. Hansen på denne hjemmeside, så udleverer han min email adresse og vi kan tale sammen om muligheder.

Med venlig hilsen
Søren Kavin

Besvar

Tilbage til "3 øre"