Dødsfald

Besvar
Kurt Sørensen
Geografisk sted: Silkeborg

Dødsfald

Indlæg af Kurt Sørensen » lør feb 08, 2025 7:56 pm

Det er med stor sorg jeg må meddele, at Finn Bønnelycke her i eftermiddag er gået bort efter længere tids sygdom.

Finn var ikke bare samler af de tofarvede, han var en meget stor samler og viede ufattelig mange timer på sin elskede hobby.
Han var ikke bange for at dele ud af sin store viden, hvilket bl.a. bevidnes af de langt over 500 indlæg han nåede at forfatte og kommentere her på tofarvet.dk.

Finn deltog også med stor iver i opbygningen af det nye Tofarveprogram, hvor han udførte den ensformige og utaknemmelige opgave det var, at læse korrektur på de langt over 100.000 felter der indeholder oplysninger om det enkelte mærkes data. Det blev gjort med så stor en grundighed, at der til stadighed går måneder imellem at oversete indtastningsfejl bliver afsløret.

Sjældne var de dage, hvor vi ikke talte sammen i telefonen i både halve og hele timer for at løse de mange udfordringer vi stødte på under pladningerne, disse opklarende og inspirerende timer vil ikke blive glemt.

Jeg besøgte Finn i Holbæk efter det seneste tofarvemøde i Sorø i januar, han var da præget af sin sygdom og havde svært ved at tale, da stemmebåndet var kraftig angrebet.

Sygdommen til trods sad han, indtil han blev indlagt først på ugen, og pladede frimærker samtidig med, at han deltog i debatten her på tofarvet.dk.

Finn, tak for din store indsat for de tofarvede, du vil blive savnet.

Mine tanker går til Linda, deres børn og børnebørn.

Æret være Finn’s minde.

Kurt.

Besvar

Tilbage til "Andet"