Hej alle,
Vedhæfter billeder af 8sk - med RM 2A - som jeg mener er tryk 2 pos 32.
Mener at der kan være tale om at mærket har 2 ekstra RF / kendetegn: En lille farveplet mellem rammelinjerne i NØ, og en deformeret viftefjer i SØ.
Sydrammen har en meget ujævn indre kant.
Jeg har efter bedste evne kigget på takning - KI - og mener at det passer meget fint med 2' lodrette kolonne.
Iht TOFdat og søgesystemet skulle dette mærke have OM 11 - men det kan ikke ses på de to billeder der vedhæftes.
Jeg har desværre ikke meget materiale - ej heller via LN reference eller PM helark af tryk 2 -- så er der nogen her der kan uddybe nærmere?
Det ses her på tofarvet at Leif Andersen har flere indlæg her -- men senest i 2018....
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
8sk2 - pos 32 - mulige ekstra RF
-
Bernd Stein
Re: 8sk2 - pos 32 - mulige ekstra RF
Hej Bent,
Farvepletten mellem rammelinier over grenornament NNØ ses ikke i 4sk4 (trykt før 8sk2), men i de
efterfølgende tryk 2sk3b og (antydningsvis) i 2sk4. Her de to positioner fra Lasse Nielsen's pladning:
Fejlen forsvindes derefter.
Den "deformeret viftefjer i SØ" er ingen specielt kendetegn, den ses på adskillige
positioner i 90 omvendt serien.
Mange hilsener! Bernd
Farvepletten mellem rammelinier over grenornament NNØ ses ikke i 4sk4 (trykt før 8sk2), men i de
efterfølgende tryk 2sk3b og (antydningsvis) i 2sk4. Her de to positioner fra Lasse Nielsen's pladning:
Fejlen forsvindes derefter.
Den "deformeret viftefjer i SØ" er ingen specielt kendetegn, den ses på adskillige
positioner i 90 omvendt serien.
Mange hilsener! Bernd
-
Bent Rasmussen
Hej Bernd,
Mange tak for al yderligere info vedr. RF 3.32.
Hverken på 2sk eller 8sk er den lille fp indtegnet - måske Bo får den tegnet ind i søgesystemet?
Jeg må se bort fra den deformerede viftefjer - som du anfører er der flere variationer af denne.
Med venlig hilsen
Bent Rasmussen
Mange tak for al yderligere info vedr. RF 3.32.
Hverken på 2sk eller 8sk er den lille fp indtegnet - måske Bo får den tegnet ind i søgesystemet?
Jeg må se bort fra den deformerede viftefjer - som du anfører er der flere variationer af denne.
Med venlig hilsen
Bent Rasmussen
-
Bent Rasmussen
Hej alle,
I samarbejde med Bo er der undersøgt yderligere mht RF 3.32.
Vi mener at fejlen - den lille farveplet - også ses i 4 sk tryk 5.
Farvepletten ses tydeligst i LN's referencesamling - lidt sværere at se i LN's hovedsamling pga stempel.
Fejlen forsvinder tilsyneladende herefter - dvs at vi har fejlen fra 8sk2 til og med 4sk5. Næste værdi/tryk i serien er 16sk2, måske er der nogen her der kan byde ind mht farvepletten i det tryk - jeg har ikke fundet noget i det materiale jeg har til rådighed.
Tak til Bo for assistance
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
I samarbejde med Bo er der undersøgt yderligere mht RF 3.32.
Vi mener at fejlen - den lille farveplet - også ses i 4 sk tryk 5.
Farvepletten ses tydeligst i LN's referencesamling - lidt sværere at se i LN's hovedsamling pga stempel.
Fejlen forsvinder tilsyneladende herefter - dvs at vi har fejlen fra 8sk2 til og med 4sk5. Næste værdi/tryk i serien er 16sk2, måske er der nogen her der kan byde ind mht farvepletten i det tryk - jeg har ikke fundet noget i det materiale jeg har til rådighed.
Tak til Bo for assistance
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
-
Bo Sørensen
Hej
Prikken i nord er tegnet ind på RF 3.32 og den kan ses fra 8s2-4s5
Den er med Tofarvet programmet fra v2.04
mvh.
Bo Sørensen
Prikken i nord er tegnet ind på RF 3.32 og den kan ses fra 8s2-4s5