Hej
Når man sidder og kigger tusindvis af billige 8-øres mærker igennem, og der kun i de færreste noget at komme efter, sidder man samtidig og tænker på, hvad man ellers kan bruge de "indholdsløse" mærker til – ud over at bundte dem til andre håbefulde samlere, der prøver at finde guld.
På et tidspunkt begyndte jeg at sortere de mærker fra, hvor jeg kunne læse hele datoen. Det kunne være sjovt at se, om man kunne finde alle datoer fra 1891 til og med 1902.
Da jeg havde samlet et par hundrede, opstod behovet for at kunne sætte dem op på plancher. Det endte med én planche pr. måned som en kalender. 12 år á 12 måneder = 144 plancher = 4.382 mulige datoer.
Dags dato har jeg samlet 2.614 forskellige datoer.
Jeg valgte at anvende klemlommer frem for hængsler, så jeg løbende og nemt kan bytte dårlige stempler ud med bedre.
Til at styre, hvad jeg manglede, lavede jeg en simpel opstilling i et Excel-ark med samtlige datoer, hvor jeg nemt kan slette de datoer, jeg har fundet.
Nu kommer jeg til sagen:
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde nogle af de datoer, jeg mangler? Især de tidligste datoer kniber det med.
På den viste mankoliste er de datoer jeg mangler, sjovt nok angivet med en dato.
De røde datoer angiver weekender. Se bort fra de få gule og blå felter; de har kun personlig interesse.
.
.
.
Jeg kommer til Kværndrup hvis du har nogle "datoer" du vil af med, ellers skriv til mig herinde.
PS: Det er kun 8 øre jeg samler.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
8 øre - Brotypestempler - Datosamling
-
Kurt Sørensen
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
- Geografisk sted: Silkeborg
-
Bent Rasmussen
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: man nov 26, 2018 8:19 pm
Re: 8 øre - Brotypestempler - Datosamling
Hej Kurt,
I fortsættelse af vores samtale d.d. så har jeg en del af den type mærker du efterlyser. Vogensen har taget det han kunne bruge, men han er meget længere fremme med dækningen af datoer end du er ... altså p.t.
Når tiden tillader vil jeg lave nogle plancher, scanne dem og sende dem på en mail, så kan du bare plukke løs.
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
I fortsættelse af vores samtale d.d. så har jeg en del af den type mærker du efterlyser. Vogensen har taget det han kunne bruge, men han er meget længere fremme med dækningen af datoer end du er ... altså p.t.
Når tiden tillader vil jeg lave nogle plancher, scanne dem og sende dem på en mail, så kan du bare plukke løs.
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
-
Kurt Sørensen
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: 8 øre - Brotypestempler - Datosamling
Hej Bent
Mange tak, det vil jeg se frem til.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Mange tak, det vil jeg se frem til.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen