Kære læsere,
Nyerhvervelse - 20ø parstykke - tryk 6 - B97/98.
Med et meget hjælpende input fra Peter Aaberg er tryk og pos fastlagt for parstykket.
Jeg var meget i tvivl om OF 74 på B97, idet tegningerne i tofdat og søgesystemet udviser 2 hvide "felter" som ofte ikke er helt så klare og tydelige på mærkerne.
På mit mærke er jeg faldet over et lille skråt brud på ovallinjen under T i POSTFRIM. Yderligere et noget større brud på ovallinjen ca. 2 mm efter E i ØRE, samt en lille hvid plet ud for det store 2-tal.
Mht RF, så mener jeg at der er et tryk opad af S-rammen i SØ - under ornamentet - ses bedst ved at sammenligne de 2 mærker i parstykket. Der er pt ikke registreret RF for klicheen.
Desværre ingen helark af hverken tryk 4 eller 6, men jeg har kontrolleret med det materiale der er at finde i LN's hoved- og referencesamling, og her kan man finde de indtegnede fejl - dels i tryk 4 (B73) og tryk 6 B97.
Andre her der kommentarer eller ønsker at komme med input mht "extra til OF" og den evt. RF.
B97, kendt OF 74 med rødt - extra OF med grønt, mulig RF med blåt. På B98 er RM 4O markeret med blå cirkel.
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
20ø6 - B97-98 - extra til OF og mulig RF.
-
20ø6 - B97-98 - extra til OF og mulig RF.
- Vedhæftede filer
-
- 20ø6-B97-98.jpg (295.3 KiB) Vist 2591 gange
-
- Geografisk sted: Silkeborg
Tre nye ovalfejl i 20 øre OF 74
Hej Bent
Tak for dit input, jeg har tegnet ovalfejlene og de vil være at finde i næste udgave af Tofarveprogrammet version 1.64.
. .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Tak for dit input, jeg har tegnet ovalfejlene og de vil være at finde i næste udgave af Tofarveprogrammet version 1.64.
. .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
-
Re: 20ø6 - B97-98 - extra til OF og mulig RF.
Hej
Skemaet nedenfor er en oversigt over hvor vi har konstaret 20 øre OF 74.
Hvis der står + betyder det, at kendetegnet kan ses i trykket.
Hvis der står stempel betyder det, at et stempel dækker evt. kendtegn og derfor vides det ikke om kendetegnet er i trykket.
Hvis der står - betyder det, at kendetegnet endnu ikke er konstateret i trykket.
Hvis der er blank betyder det, at vi ikke har materiale der kan afgøre om kendetegnet findes i trykket.
Hvis der er nogen der har yderligere data vedr. ovenstående, så skriv en kommentar.
mvh.
Bo Sørensen
Skemaet nedenfor er en oversigt over hvor vi har konstaret 20 øre OF 74.
Hvis der står + betyder det, at kendetegnet kan ses i trykket.
Hvis der står stempel betyder det, at et stempel dækker evt. kendtegn og derfor vides det ikke om kendetegnet er i trykket.
Hvis der står - betyder det, at kendetegnet endnu ikke er konstateret i trykket.
Hvis der er blank betyder det, at vi ikke har materiale der kan afgøre om kendetegnet findes i trykket.
Hvis der er nogen der har yderligere data vedr. ovenstående, så skriv en kommentar.
mvh.
Bo Sørensen