8ø - flere tryk med OF 10.10 - mulig RF

Besvar
Bent Rasmussen
Indlæg: 98
Tilmeldt: man nov 26, 2018 8:19 pm

8ø - flere tryk med OF 10.10 - mulig RF

Indlæg af Bent Rasmussen »

Hej alle,
Jeg har kigget en del på de 4 mærker der indsættes herunder - alle med OF 10.10 og omvendt ramme.
8ø101 - A80 har RM 5D1.
De øvrige tryk har RM 5D.
Mit beskedne forsøg på trykbestemmelse er sket ud fra stempeldatoer sammenlignet med afleveringsdatoer og det tidligere ejer har anført i sin opsætning.

Især finder jeg en lille farveplet i det mærke jeg mener er 8ø117 - A57. Denne rammekliche har ingen kendte fejl iht TOFdat og søgesystemet.
Se det ville være herligt hvis jeg selv havde flere eksemplarer - men det har jeg ikke.

Er der nogen her - måske Peter Boeg - der kan hjælpe med yderligere info?

Mine 4 mærker på mine små "notatlapper"
Mine 4 mærker på mine små "notatlapper"
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
Kurt Sørensen
Indlæg: 736
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 8ø - flere tryk med OF 10.10 - mulig RF

Indlæg af Kurt Sørensen »

Hej Bent

Jeg har gennemgået mine 8ø OF 10.10, 25 stk., uden at finde din omtalte rammefejl. Desuden har jeg isoleret tjekket rammefejlen i mine uplacerede mærker uden held.
Måske Jimmy også kan kan rode sine grovtakkede igennem.

De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Peter Boeg
Indlæg: 281
Tilmeldt: fre jan 20, 2017 1:34 pm

Re: 8ø - flere tryk med OF 10.10 - mulig RF

Indlæg af Peter Boeg »

Hej Bent

Jeg har et enkelt eksemplar som jeg har placeret som 8ø117A57. Den har RM5D,
OF10.10, og er stemplet i juli 1902. Den har ikke nogle plet som dit eksemplar har.
Da OF10.10 ikke er kendt i tryk 118, er der ikke noget til hinder for at OF10.10 også
findes i tryk 118 med RM5D. Så potentielt kan et af trykkene have pletten sammen
med OF10.10 og RM5D.

Mvh. Peter
Bent Rasmussen
Indlæg: 98
Tilmeldt: man nov 26, 2018 8:19 pm

Re: 8ø - flere tryk med OF 10.10 - mulig RF

Indlæg af Bent Rasmussen »

Hej Peter og Kurt,
Mange tak for svarene, jeg må lægge mærket i en "ventebunke" og se om der dukker nyt op.
Samlerhilsen
Bent Rasmussen
Besvar

Tilbage til "Ovalserie 10"