Det viste mærke er fra nederste række og stemplet 18/7-1902. Udseendet er typisk for tryk 119, og den viste rammefejl, og OM 5 som lige kan anes, viser at det må være position B97.
Under FR synes ovallinien at have en bule. Her er 8ø119B97 vist i trestriben B97-99:
Her ses ikke nogen bule, men lidt fortykkelse af ovallinien ved F. Når man kigger på
helarkene, der kan tilgås her fra hjemmesiden, ser jeg heller ikke nogen bule på B97,
men ovallinien er ikke helt glat og regelmæssig.
Er bulen en ovalfejl som opstår (forsvinder) i trykket? Jeg kunne ikke se den i helarkene for tryk 120.
Er der andre som har et eksemplar af 8ø119B97, hvor der er noget som ligner en bule?
Mvh. Peter Boeg
Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
-
Peter Boeg
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: fre jan 20, 2017 1:34 pm
-
Bo Sørensen
- Indlæg: 174
- Tilmeldt: ons aug 31, 2016 7:05 pm
Re: Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
Hej Peter
Her er 8ø119 B97-B99:
8ø119 B97
8ø119 B98
8ø119 B99
Umiddelbart set det ikke ud som, en bule, men mere en fortykkelse af ovallinien lige under FR på 8ø119 B97.
På et enkelt af helarkene er der et brud lige under F og fortykkelsen af ovallinien ser ud til at starte netop her (Helark 8ø119(P).tif
mvh.
Bo Sørensen
Her er 8ø119 B97-B99:
8ø119 B97
8ø119 B98
8ø119 B99
Umiddelbart set det ikke ud som, en bule, men mere en fortykkelse af ovallinien lige under FR på 8ø119 B97.
På et enkelt af helarkene er der et brud lige under F og fortykkelsen af ovallinien ser ud til at starte netop her (Helark 8ø119(P).tif
mvh.
Bo Sørensen
-
Kurt Sørensen
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
Hej Peter og Bo
Må jeg bidrage med to mærker som jeg har navngivet 8ø119 B97.
Begge har rammefejlen i VSV, hvoraf det ene har bruddet under F, men jeg kan ikke se OM 5 på nogen af dem.
Er de pladet korrekt, eller...?
. . .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Må jeg bidrage med to mærker som jeg har navngivet 8ø119 B97.
Begge har rammefejlen i VSV, hvoraf det ene har bruddet under F, men jeg kan ikke se OM 5 på nogen af dem.
Er de pladet korrekt, eller...?
. . .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
-
Peter Boeg
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: fre jan 20, 2017 1:34 pm
Re: Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
Hej Bo og Kurt
Man ser hvad man vil se. Jeg synes at ane en bule på Bos eksemplar af B97.
Det første af Kurts mærker med den store plet tror jeg er A95 i trykkene 102-4, evt. A100 i tryk 104. Det andet af Kurts mærker må være B97, og jeg ser heller ingen bule (mine øjne er ellers godt anstrengte efter forsøget).
Mvh. Peter
Man ser hvad man vil se. Jeg synes at ane en bule på Bos eksemplar af B97.
Det første af Kurts mærker med den store plet tror jeg er A95 i trykkene 102-4, evt. A100 i tryk 104. Det andet af Kurts mærker må være B97, og jeg ser heller ingen bule (mine øjne er ellers godt anstrengte efter forsøget).
Mvh. Peter
-
Kurt Sørensen
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
Hej Peter
Jeg "ser" nu de to rammer på mine mærker som fuldstændig identiske, prøv f.eks at kigge nærmere på alle hjørnevifter.
Især SØ midterfjeren afviger markant fra f.eks. 8ø102 A95 som du henviser til, i al fald på det eneste eksemplar jeg har i mit arkiv. (Hjørringarket).
Jeg påstår ikke hårdnakket, at mine to mærker er identiske, men jeg påpeger bare hvordan jeg ser dem.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Jeg "ser" nu de to rammer på mine mærker som fuldstændig identiske, prøv f.eks at kigge nærmere på alle hjørnevifter.
Især SØ midterfjeren afviger markant fra f.eks. 8ø102 A95 som du henviser til, i al fald på det eneste eksemplar jeg har i mit arkiv. (Hjørringarket).
Jeg påstår ikke hårdnakket, at mine to mærker er identiske, men jeg påpeger bare hvordan jeg ser dem.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
-
Peter Boeg
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: fre jan 20, 2017 1:34 pm
Re: Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
Hej Kurt
Jeg hæfter mig ved tre ting for mærket: 1) Pletten er langt kraftigere og ligner tegningerne i LNs bind 6 og i Tofarvet-programmet, 2) Centrum af de to pletter synes ikke at være på det helt samme sted, og 3) mærket har ikke OM 5 som B97 i tryk 119 har.
Desværre er mærket fra en periode med mange takningsmaskiner, så jeg tør ikke afgøre det ud fra takningen. Det er Bernd og Jimmy langt bedre til end jeg.
Måske du selv vil binde an med takningen?
Mvh. Peter
Jeg hæfter mig ved tre ting for mærket: 1) Pletten er langt kraftigere og ligner tegningerne i LNs bind 6 og i Tofarvet-programmet, 2) Centrum af de to pletter synes ikke at være på det helt samme sted, og 3) mærket har ikke OM 5 som B97 i tryk 119 har.
Desværre er mærket fra en periode med mange takningsmaskiner, så jeg tør ikke afgøre det ud fra takningen. Det er Bernd og Jimmy langt bedre til end jeg.
Måske du selv vil binde an med takningen?
Mvh. Peter
-
Kurt Sørensen
- Indlæg: 734
- Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Ovalfejl i 8-øre tryk 119 position B97 ?
Hej Peter
...jeg er kun bedst til at takke
De bedste hilsner
Kurt Sørensen.
...jeg er kun bedst til at takke
De bedste hilsner
Kurt Sørensen.