TOFdata version 8.07

Låst
Webredaktøren
Site Admin
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør mar 19, 2016 9:35 pm

TOFdata version 8.07

Indlæg af Webredaktøren » ons jun 22, 2022 8:56 pm

Jeg har netop modtaget ovenstående program fra Lasse Nielsen. Herunder er indsat den sædvanlige vejledning.

Installation: Som med de foregående versioner, skal de to filer TOF807.EXE og TOF807.DAT overføres til skrivebordet, hvorefter programmet startes ved dobbeltklik på TOF807.EXE. Eventuelt kan man derefter fjerne gamle Tofdata filer. (Dette er ikke en nødvendighed). Hvis man ikke allerede er fortrolig med programmet, anbefales det, at man efter start af programmet, som det første, trykker på F1 og læser informationen.

PS. Funktionstasterne F1-F12 bruges meget i programmet. På mange nyere bærbare computere skal man trykke samtidigt på både en ”Fn”-tast og på funktionstasten, hvilket kan være ret irriterende. Dette kan ændres ved, at man i computerens BIOS ændrer ”Hotkey mode” (eller noget lignende) fra Enablet til Disablet. (Hvordan man får adgang til BIOS afhænger af computermodellen, søg hjælp hertil).

God fornøjelse med programmet.
De bedste hilsner

Webredaktøren

Kurt Sørensen
Indlæg: 387
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Den er helt gal

Indlæg af Kurt Sørensen » fre jun 24, 2022 11:38 am

Hej

LN's nye udgave af Tofdata 8.07 fejler flere steder, hvilket bl.a. ses i 8ø95 der intet har med 18 & 77 serien at gøre. (Se vedhæftede billede).

Fejl i Tofdata 8.07.png

Med venlig hilsen
Kurt Sørensen

Brian Johansen
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn maj 08, 2016 10:23 pm

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Brian Johansen » fre jun 24, 2022 2:14 pm

Tusind tak for opdateringen Lasse, godt arbejde som altid.

mvh Brian

Kurt Sørensen
Indlæg: 387
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Kurt Sørensen » man jun 27, 2022 6:03 pm

Hej Brian

Ikke som "altid", denne gang har der i den nye version desværre indsneget sig noget "roderi" i bl.a. sammenkoblingen mellem rammer og ovaler. Jeg har talt med andre brugere der har oplevet viste og lignende fejl flere steder, men hvis du ikke har testet programmet inden din "anmeldelse", eller du ikke har bemærket mit indlæg, er du naturligvis undskyldt.

Undskyld :-)

De bedste hilsner
Kurt Sørensen

Finn Bønnelycke
Indlæg: 525
Tilmeldt: lør dec 03, 2016 9:28 pm

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Finn Bønnelycke » tirs jun 28, 2022 10:31 am

Hej Lasse
Der ser ud som om der har indsneget sig nogle fejl i dit eller fremragende program
Peter boeg skriver.:
viewtopic.php?f=15&t=1951
at 11.8 mangler.

Men de fleste af ovalfejlene i ovalserie 11 mangler i den nye ToF version. Billede 8.04 og 8.07 ( sidste version).
Samtidig sker der fejl når man efterfølgende trykker F6, og lander på den første kliche. Her er der også en stor forskel fra ToF 8.04 til ToF 8.07.
Hilsen Finn
Vedhæftede filer
ovalserie 11 f6.PNG
ovalserie 11.PNG

Finn Bønnelycke
Indlæg: 525
Tilmeldt: lør dec 03, 2016 9:28 pm

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Finn Bønnelycke » tirs jun 28, 2022 11:11 am

Hej Lasse

Det ser ud som op der er blandet noget våbentype ind i programmet, jfr. mit tidligere indlæg her.
F.eks ser pos 8 ud som vedhæftet.

Hilsen Finn
Vedhæftede filer
ovalserie 11 pos 8 rffejl.PNG
ovalserie 11 pos 8 rffejl.PNG (32.89 KiB) Vist 4228 gange

Brian Johansen
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn maj 08, 2016 10:23 pm

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Brian Johansen » ons jun 29, 2022 3:26 pm

Hej Kurt Sørensen
hvis du ikke har testet programmet inden din "anmeldelse", eller du ikke har bemærket mit indlæg, er du naturligvis undskyldt.
du har helt ret, jeg har ikke testet programmet (endnu) - og min kommentar var udelukkende ment som positiv modvægt til dit svar.

Lad os spole tiden tilbage til en mindre udveksling omkring en tidligere version af tofdata, hvor enkelte passionerede tofarvede samlere risikerede adgangen til et værdifuldt værktøj for os alle.

viewtopic.php?f=45&t=221&p=385#p385

Med ovenstående i mente var der, i min optik, adskellige formuleringer/ord der havde været meget bedre egnet i din påpegelse af et problem.
Men det kan selvfølgelig også være mig der lægger en negativ fortolkning i ordet "fejler" i så fald undskylder jeg, men det er ikke for Lasses skyld at tofdata opdateres, det er for vores - og det ville være ærgeligt hvis det stoppede.

jeg er dog helt overbevist om at du ikke mente noget negativt med din kommentar - måske har du ikke læst Emma Gad, i så fald er du selvfølgelig undskyldt.

de bedste hilsener
Brian

Kurt Sørensen
Indlæg: 387
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 8:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Kurt Sørensen » ons jun 29, 2022 8:09 pm

Hej Brian

I dag er det så moderne at føle sig krænket over snart alt muligt, mit indlæg vedr. Tofdata 8.07, var kun ment som et kort input til, at LN skulle blive opmærksom på, at programmet fejlede, samt at oplyse andre brugere om, at det ville være spild af tid at downloade programmet.

At du så valgte at modarbejde mit indlæg ved at skrive "Tusind tak for opdateringen Lasse, godt arbejde som altid", kunne få andre til at tro, at jeg skrev mod bedre vidende og du vidste bedre.

At du i samme åndedrag også trækker et gammelt indlæg frem, der var uddebatteret, taler ligesom dit seneste opstød helt for sig selv.

Bedre held med dit næste indlæg :D

De bedste hilsner
Kurt Sørensen

Lasse Nielsen
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre jan 13, 2017 3:49 pm

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Lasse Nielsen » fre jul 01, 2022 3:25 pm

Hej Kurt Sørensen
Tonen i, især dit sidste indlæg, har medført, at jeg har mistet lysten til fremover at lægge nye versioner af Tofdata ud på hjemmesiden.
Lasse Nielsen

Webredaktøren
Site Admin
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør mar 19, 2016 9:35 pm

Re: TOFdata version 8.07

Indlæg af Webredaktøren » man jul 04, 2022 7:45 pm

Jeg har valgt, at lukke dette indlæg for yderligere kommentarer/indlæg.
De bedste hilsner

Webredaktøren

Låst

Tilbage til "IT"