8 øre tryk 38 eller 39 - hjælp ønskes

Besvar
Ikke-oprettet bruger
Indlæg: 117
Tilmeldt: søn jun 10, 2018 10:59 pm

8 øre tryk 38 eller 39 - hjælp ønskes

Indlæg af Ikke-oprettet bruger » fre dec 11, 2009 1:00 am

af Ole Pedersen

Hej Lars

Jeg er lidt forsigtig startet op på 97omv. og har arbejdet med den nu i et stykke tid.
Så er jeg blevet usikker på placeringen af dette mærke (mærket til venstre)om det er tryk 38 eller 39 eller måske et andet tryk?. (Mærket til højre tryk 38 POS A8 OF. 5.2)Efter farverne er der ingen tvivl passer nøjagtig på mine andre mærker fratryk38/39. Det kan godt være scanningen snyder lidt med farverne, men ovalen har den matte gullig røde farve og rammen er lys grågrøn og en anelse olieret.

Mærket har en bule i ydre rammalinie i SSV som jeg ikke kan finde i Lasse Nielsens
værker under 97 omv., dog ser man nogle ligende fejl i perlefejl serien, men jeg synes bare ikke det passer med farverne.
Hvis jeg ser på stemplet er jeg i tvivl om det er lapidar IVa-6 eller IVa-9 , for det kunne jo
fortælle noget om årstallet.

Er der nogen der har et bud på placering af dette mærke?

På forhånd tak.
Ole Pedersen

8ore38-39-op
8ore38-39-op
8ore38-39-op.jpg (496.76 KiB) Vist 3177 gange

Leif Vernersen
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors mar 09, 2017 9:19 pm

Re: 8 øre tryk 38 eller 39 - hjælp ønskes

Indlæg af Leif Vernersen » lør dec 12, 2009 1:00 am

Mærket er ikke fra 97 omv. Serien. Selv om farverne passer godt på tryk 38/39 tror jeg – som du selv er inde på - at fejlen skal findes i perlefejlsserien.

Mit bud er, at der er tale om pos. A14 i tryk 19. En del af tryk 19 kan farvemæssigt godt minde om tryk 38-39 (måske en smule mere olieret).

Dit mærke er fra 4. lodrette række, har OM7 og rammefejlen, mener jeg, er Pos A14, og så passer ”pengene” med tryk 19. Jeg er selvfølgelig ikke sikker (farverne på scanningen snyder) men mærket minder i høj grad om et mærke i min samling, med samme rammefejl, ovalplacering og -udseende (selv om en postembedsmand har forsynet dit mærke med et slidt stempel, der dækker lidt for megetJ)

Hilsen og fortsat god pladelyst

Leif Vernersen

Besvar

Tilbage til "Serie 13 - Perlefejlserien"