4 øre med OF 12.7 Placering ?

Besvar
Brugeravatar
Svend Wæver
Indlæg: 19
Tilmeldt: man okt 31, 2016 4:37 pm
Geografisk sted: Löderup

4 øre med OF 12.7 Placering ?

Indlæg af Svend Wæver » ons dec 26, 2007 1:00 am

Vedhæftet en 4 øre med tydelig ovalfejl 12.7. Placeringen og dermed trykbestemmelse er mit problem. At dømme efter farver og helhedsindtryk mener jeg, at der er tryk 39-40. Hælder absolut mest til tryk 40. Skal jeg være ærlig så er det eneste der kan få mig til at acceptere at dette mærke har position B 5 og RM4H den kraftige ovallinje nordvest. Jeg ser ingen spor af matricetype H. Vandmærket er set forfra placeret i højre side, men på det punkt er der ingen hjælp at hente hos Lasse.

Interessant er, at Medom (jeg har hans samling af 69 omv) tilsyneladende har været i tvivl om placeringen af netop OF 12,7. Blandt de mærker, som han har pladet med positioner, angivet at have 12.7, findes INGEN. Tværtimod er der fjernet flere mærker fra albummet med position B.5. Jeg vælger at tro at han specifikt har arbejdet med denne placering, netop fordi han har været i tvivl. Kan nogen hjælpe mig med at komme placeringen nærmere. Hvad siger Bent?

mvh
Svend

4ore_ukendt-of12-7
4ore_ukendt-of12-7
4ore_ukendt-of12-7.jpg (180.43 KiB) Vist 5011 gange

Bernd Stein
Indlæg: 875
Tilmeldt: man nov 28, 2016 8:12 pm

Re: 4 øre med OF 12.7 Placering ?

Indlæg af Bernd Stein » tors dec 27, 2007 1:00 am

Hej Svend,

Ich verstehe Deine Zweifel nicht ?! Die Marke zeigt meines Erachtens eine typische RM.4H (midterfjer SV, NV und NØ),
die Zähnung ist KII 5.Reihe, und sie stammt aus der obersten Reihe des Bogens (lidt udtværet nordramme og let fortykket ovallinie foroven).
Also: 4ø40 B5 !?

Mange hilsener! Bernd

Besvar

Tilbage til "Serie 22 - 69 omvendt serien"