Parstykke 8ø B24-B25? Men hvilke tryk?

Besvar
Thomas Løjmann
Indlæg: 194
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 7:17 am
Geografisk sted: Avrillé, France
Kontakt:

Parstykke 8ø B24-B25? Men hvilke tryk?

Indlæg af Thomas Løjmann » søn mar 19, 2017 12:15 pm

Hej,

Jeg er stødt på dette parstykke fra Max Meedoms pladning, som var notert til B24-B25. Ud fra takker, ramme fejl mv. er jeg enig i det. Farverne tyder vidst på tr. 40/41, men det stemmer ikke med de oplysninger der er om OF/motorveje i de positioner...

Jeg har kigget egen pladning igennem, samt Max's og Michael's på hjemmeside, hvor de oplysninger der allerede er kendte bekræftes.
Muligvis har jeg set mig blind på det og det slet ikke er de positioner, måske nogle af jer andre har lidt input der kan hjælpe med at få det på plads?
B24-B25---1.png
B24-B25---1.png (1.14 MiB) Vist 5850 gange
/Løjmann

Thomas Løjmann
Indlæg: 194
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 7:17 am
Geografisk sted: Avrillé, France
Kontakt:

Re: Parstykke 8ø B24-B25? Men hvilke tryk?

Indlæg af Thomas Løjmann » tirs mar 21, 2017 7:49 pm

Efter en aften i selskab med Leif Vernersen, hvor diverse scanninger og løse mærker blev gennemgået er konklusionen at det er tryk 40.

Det betyder også, at B24 i tryk 40, næppe er OM 2. Det ses i al fald ikke på mit parstykke, de løse mærker vi har samt de scanninger der er tilgængelige.

Hvis nogle har positionen med OM 2, ser jeg meget gerne et eksemplarer.

Bernd nævnte, at B25 mærket her, måske har OF 5.28 som pt. kun er fundet i tryk 42. Max's stribe har ikke den OF, og vi har heller ikke set den på de løse mærker. Man kan vel ikke udelukke at den OF enten opstår i tryk 40 eller at det ene kendetegn vi i dag kender, er et +/i kendetegn. Jeg tør ikke sige om det er den ovalfejl eller ej, der skal mere materiale til!

Venlig hilsen,

Thomas Løjmann Jørgensen

Besvar

Tilbage til "Serie 21 - 97 omvendt serien"