grovtakket trestribe med markant rammefejl

Besvar
MichaelLercheNielsen
Indlæg: 54
Tilmeldt: søn okt 30, 2016 3:59 pm

grovtakket trestribe med markant rammefejl

Indlæg af MichaelLercheNielsen » man nov 16, 2020 9:53 pm

Den viste trestribe 8ø grovtakket har ingen rammematricetyper, mens ovalerne er OM 5a + OM1. Farverne - den slidte brunlige ramme leder tanken hen på de sene tryk i 6 & 81 omvendt serien - måske især tryk 64. Det mystiske er imidlertid det markante hak i indre rammelinje i øst. Har nogen set noget lignende?
trestribe med markant RF.jpeg

Bernd Stein
Indlæg: 875
Tilmeldt: man nov 28, 2016 8:12 pm

Re: grovtakket trestribe med markant rammefejl

Indlæg af Bernd Stein » man nov 16, 2020 11:36 pm

Hej Michael,

jeg er ingen ekspert i de grovtakkede 8 øre og har ingen bud til tryk eller positioner,
men har kigget lidt på takningen og mener at det er KV række 2 - 4. Måske en lille hjælp!?

Mange hilsener! Bernd

PS: Du mener tryk 84 !? I det tryk er pos. A22-24 den eneste mulighed at placere striben.
(Tre grå felter uden RM/RF hos TOFDATA.)

Niels Hjersing
Indlæg: 81
Tilmeldt: man nov 28, 2016 11:41 am

Re: grovtakket trestribe med markant rammefejl

Indlæg af Niels Hjersing » tirs nov 17, 2020 8:30 am

Hej Michael og Bernd.
Tja, de eneste helark, der findes i denne periode er jo 4ø78 A og B.
Inspireret af Bernd kan man jo se på 4ø78 A22; desværre er der vist ikke noget at hente der.
Men jeg har en fireblok 4ø78 A21-A32 og på A22 ser man en farveplet mellem tynd og tyk rammelinie over andet A i DANMARK, og samme farveplet kan godt fornemmes på trestribens venstre mærke. Så mon ikke vi indtil andet foreligger kan fastslå, at trestriben er 8ø84 A22-A24. Den store rammefejl skal nu findes i flere eksemplarer, og her kan jeg desværre ikke bidrage.
Mange hilsner Niels
Vedhæftede filer
4ø78 A21-A32.jpg

Besvar

Tilbage til "Ukendt rammeserie"