12ø23p16 med "ukendt oval"
-
- Geografisk sted: Silkeborg
12ø23p16 med "ukendt oval"
Da viste mærke (RM 5G, RF 31.85) er stemplet d. 1. 7. 1898, kan det kun være tryk 23 (pos 16) - med hidtil ukendt oval.
.
.
Bemærk i øvrig den lille prik i fanen på det store 1-tal. (tilfældigt, eller...?).
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
.
.
Bemærk i øvrig den lille prik i fanen på det store 1-tal. (tilfældigt, eller...?).
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
-
Re: 12ø23p16 med "ukendt oval"
Hej kurt
Jeg har i mit mærke den samme ovalfejl i 1 tallet
de bedste hilsner
Max
Jeg har i mit mærke den samme ovalfejl i 1 tallet
de bedste hilsner
Max
-
Hej Kurt,
muligvis ikke tilfældig, men "fra midt i trykket"!? På mit eksemplar mangler pletten i det store 1,
men der er en andre lille ovalfejl - farveplet i R i ØRE (dækket af stemplet på dit mærke):
Begge pletter ses i tryk 24 i pos. 72 (så det må være det samme ovalkliché):
Mange hilsener! Bernd
PS: Lignende fejl (pletter i det store 1) ses i tryk 24 også i pos. 24 som ekstra kendetegn til OF.2.4:
og i pos. 19 (samt farveplet i R i DANMARK):
muligvis ikke tilfældig, men "fra midt i trykket"!? På mit eksemplar mangler pletten i det store 1,
men der er en andre lille ovalfejl - farveplet i R i ØRE (dækket af stemplet på dit mærke):
Begge pletter ses i tryk 24 i pos. 72 (så det må være det samme ovalkliché):
Mange hilsener! Bernd
PS: Lignende fejl (pletter i det store 1) ses i tryk 24 også i pos. 24 som ekstra kendetegn til OF.2.4:
og i pos. 19 (samt farveplet i R i DANMARK):
-
Tak for besvarelserne til Max og Bernd.
De bedste hilsner, god jul og på gensyn i Slagelse.
Kurt Sørensen
De bedste hilsner, god jul og på gensyn i Slagelse.
Kurt Sørensen
-
Re: 12ø23p16 med "ukendt nabooval" i p17
Hej
12ø23p16 med ukendt oval, har endelig fået sig en nabo, nemlig 12ø23p17 ligeledes med ukendt oval.
Tilsyneladende har naboovalen ikke noget at prale af, men måske den har skjulte talenter jeg ikke har bemærket.
PS: Ovalen i p16 har ikke den ovenfor omtalte "plet i stort 1-tal", men til gengæld har den prikken i R i ØRE.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
12ø23p16 med ukendt oval, har endelig fået sig en nabo, nemlig 12ø23p17 ligeledes med ukendt oval.
Tilsyneladende har naboovalen ikke noget at prale af, men måske den har skjulte talenter jeg ikke har bemærket.
PS: Ovalen i p16 har ikke den ovenfor omtalte "plet i stort 1-tal", men til gengæld har den prikken i R i ØRE.
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
-
Hej
Ny OF 2.57 er tegnet og kommer sammen med de relevante data med i næste version af Søgeprogrammet.
. .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Ny OF 2.57 er tegnet og kommer sammen med de relevante data med i næste version af Søgeprogrammet.
. .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
-
Hej
Bernd Stein's opdagelse af et supplerende kendetegn i OF.2.4, omtalt længere oppe i dette indlæg, er ligeledes opdateret, og kommer sammen med relevante data med i næste udgave af Søgeprogrammet.
. .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen
Bernd Stein's opdagelse af et supplerende kendetegn i OF.2.4, omtalt længere oppe i dette indlæg, er ligeledes opdateret, og kommer sammen med relevante data med i næste udgave af Søgeprogrammet.
. .
De bedste hilsner
Kurt Sørensen